Baijer Mediation
Algemene voorwaarden
Artikel 1 Algemeen
Fijn dat je dit document leest. In dit document heb ik een aantal standaardvoorwaarden opgenomen, namelijk onder welke voorwaarden ik graag informatie van jou ontvang, een benoeming van mijn intellectuele eigendomsrechten, annuleringsvoorwaarden, voorwaarden over het recht om mijn tarieven te wijzigen, over betaling, over ontbinding van de overeenkomst en tot slot over mijn aansprakelijkheid.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod althans op elke offerte en op elke tussen ons tot stand gekomen overeenkomst, dus op mijn dienstverlening in de breedste zin van het woord. Jouw eigen voorwaarden sluiten wij expliciet uit.
Wil je bepaalde voorwaarden wijzigen? Dan spreken wij af dat dit alleen kan met mijn schriftelijke toestemming. Rechten uit onze overeenkomst kunnen alleen worden overgedragen na schriftelijke instemming.
Zijn de bepalingen onduidelijk? Neem dan contact op met mij via info@baijer.nl en dan komen wij daar samen wel uit. Lees dit document in ieder geval goed door zodat je weet wat we van elkaar mogen verwachten.
1.1 Baijer Mediation wordt hierna aangeduid met: “BM”.
1.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten die worden gegeven aan BM en voorts op alle werkzaamheden die daaruit voorvloeien en/of daarmee verband houden.
1.3 Met opdrachtgever wordt bedoeld: de wederpartij van BM bij een overeenkomst van opdracht.
1.4 Een overeenkomst tussen opdrachtgever en BM komt tot stand door een schriftelijke of mondelinge overeenkomst. Mediations en / of coachingstrajecten worden altijd bevestigd met een schriftelijke overeenkomst.
Artikel 2 Honorarium en betaling
2.1 BM berekent het honorarium voor de door haar verrichte werkzaamheden aan de hand van het aantal gewerkte uren vermenigvuldigd met het uurtarief , tenzij er een fixed prijs is afgesproken.
2.2 Indien een afspraak met de mediator/ coach niet 24 uur tevoren is afgezegd, worden de uren volledig in rekening gebracht.
2.3 De door de opdrachtgever aan BM verschuldigde bedragen worden in principe 4 wekelijks en bij de afwikkeling van de opdracht aan de opdrachtgever gedeclareerd. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen, te rekenen vanaf de factuurdatum.
2.4 Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
2.5 De kosten voor de mediation worden tussen partijen,de opdrachtgever ( s), gedeeld.
Artikel 3 Aansprakelijkheid
3.1 De aansprakelijkheid van BM is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag dat onder de afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering in het betreffende geval wordt uitbetaald, te vermeerderen met het bedrag dat volgens de geldende polisvoorwaarden niet ten laste van de verzekeraar is. Indien de beroeps aansprakelijkheidsverzekering geen dekking biedt, dan is vorenbedoelde aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag van de door de opdrachtgever terzake van de opdracht aan BM voldane en/of verschuldigde honorarium.
3.2 De opdrachtgever vrijwaart BM ingeval van aanspraken van derden die op enige wijze samenhangen met de voor de opdrachtgever verrichte werkzaamheden.
3.3 In het geval BM door overmacht of onvoorziene omstandigheden verhinderd is om een overeenkomst uit te voeren, kan BM naar haar keuze de uitvoering opschorten voor de duur van de verhindering of de overeenkomst ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding te zijn gehouden
Artikel 4 Geschillen en toepasselijk recht
4.1 De overeenkomst tussen de opdrachtgever en BM is onderworpen aan Nederlands recht.
4.2 In geval van geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of uit daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen trachten deze in eerste instantie op te lossen met behulp van mediation.
4.3 Indien het niet mogelijk is een geschil op te lossen met behulp van mediation, zal dat geschil uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter.
Annulering & tussentijdse opzegging
Annulering van een losse afspraak kan uiterlijk 24 uur voor de afspraak, tenzij wij anders zijn overeengekomen. Immers, als een annulering niet of te laat geschiedt kan ik mijn tijd niet meer op een andere manier benutten. In dat geval heb ik het recht op de betaling van de alle in deze door mij gemaakte (on)kosten en het verschuldigde “loon”.
Er bestaat bij intrekking en annulering geen recht op restitutie bij reeds betaalde gelden.
Er kan altijd sprake zijn van onvoorziene omstandigheden. In dat geval overleggen wij wat te doen. Bij mijn ziekte, verlof of andere reden van verhindering tot het leveren van mijn diensten, breng ik geboekte uren en reiskosten natuurlijk niet in rekening.
Wordt er niet binnen de overeengekomen termijn betaald, dan ben je van rechtswege in verzuim. Vanaf dan heb ik het recht om mijn verplichtingen op te schorten tot jij aan de betalingsverplichting is voldaan. Bij verzuim is de wettelijke (handels)rente + 3% aan mij verschuldigd vanaf de dag waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling. Nadat verzuim is ingetreden en als de factuur onbetaald blijft, komen alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke invordering ten laste van jou. Die vergoeding is tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van € 100,-.
Klachten over de door mij uitgevoerde werkzaamheden schorten de betalingsverplichting niet op.
Indien er naar aanleiding van of in verband met deze overeenkomst tussen partijen een geschil mocht ontstaan, zullen zij proberen dit geschil op te lossen met behulp van mediation alvorens een partij in rechte te betrekken. Partijen stemmen nu voor alsdan in met een mediationovereenkomst die inhoudt, dat de mediation zal plaatsvinden met MFN- register mediator Patries Baijer- Jakubka te Den Haag in diens woonplaats of een andere door die aan te wijzen plaats en volgens het MfN-Mediationreglement. Als ik niet in gelegenheid ben om als mediator op te treden, dan zal ik u doorverwijzen naar een collega mediator, het juridisch loket, de site van het MfN.
AVG
Ik verwerk (persoons)gegevens alleen in het kader van de uitvoering van onze overeenkomst. De verwerking is altijd passend bij de overeenkomst, tenzij ik verplicht ben anders te handelen.
Aansprakelijkheid
Ik voer de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Wij gaan een overeenkomst met dienstverlenend karakter aan en hoewel ik mij tot het uiterste zal inspannen om een goed resultaat te behalen, houdt de overeenkomst voor mij een inspanningsverplichting in. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld als het resultaat niet voldoet aan een verwachting.
Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit de overeenkomst, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Als ik al aansprakelijk zou zijn, dan geldt dat alleen voor de schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst (directe schade).
Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van jou richting mij vervallen in ieder geval na 1 (één) jaar na het moment, waarop jij bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden. Jij vrijwaart mij tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door mij geleverde diensten.
Als wij tijdens de overeenkomst voor de afronding van bepaalde taken een termijn hebben afgesproken, dan is dit voor mij nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van die termijn moet jij mij schriftelijk in gebreke stellen.
Maak een vrijblijvende afspraak
Gratis kennismakingsgesprek om
een goede start te maken met mediation.